Examinando por Autor "Cardoso Camejo, Lidisbeth"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Boletín de Investigaciones abril de 2024Panesso Patiño, Vanessa; Cardoso Camejo, Lidisbeth; Angulo Luna, Julia Edith; Blanco Paloma, Angélica; Medina Murillo, John Jairo; Grueso Cárdenas, Emiliano; Decanato Asociado de InvestigacionesA nivel global es necesario una formación continua desde una visión más integral, a partir de una capacitación constante, no sólo en el área de la docencia sino también investigativa y administrativa en aras del progreso y el avance en el ejercicio profesional de las personas en la formación. De tal forma, se desarrollan aptitudes, actitudes, conocimientos y habilidades que incluyen el fortalecimiento en el ejercicio profesional del egresado, que redundan en el comportamiento humano como espejo de la actualización adquirida a través de las acciones educativas, tanto en la fase inicial como en la capacitación en postgrado.Ítem Sólo datos A Model for Characterizing Organizational Culture in Public Educational Institutions in Colombia and Cuba(Journal of Higher Education Theory and Practice, 2022-12-22) Panesso Patiño, Vanessa; Cardoso Camejo, Lidisbeth; Abanto Vélez, Walter IvánThe objective of this paper is to develop a model to characterize the organizational culture of the Antonio José Camacho University Institution of Colombia and the Branch Entity of Cuba. The following logical thought processes were used: analysis, synthesis and induction-deduction, which allowed processing, systematizing, and interpreting the information related to the post-pandemic impact of COVID-19 on the organizational culture of university institutions such as the “Antonio José Camacho” University and the Branch Entity. The university institutions are called to maintain the educational level achieved, to have innovative thinking with a lot of creativity and a culture of detail. The significant human potential working in universities is a necessary premise to achieve greater development in the educational field. The post-pandemic impact of COVID-19, it is necessary to contextualize the organizational culture to the current times in the university institutions, prioritize academic with social projection in order to strengthen the institutional mission using more technologies with greater presence in digital platforms and positioning educational content.